Of je nou een huis bouwt, een organisatie of een informatiesysteem
implementeert; een goed plan, gedegen aanpak en planning zijn voorwaarde voor een goed resultaat. Een duidelijke projectstructuur, taken en verantwoordelijkheden en gedegen projectmanagement zijn essentieel.


Actuele projecten
Op dit moment zijn we bezig met:


Recente projecten
Onlangs zijn de volgende opdrachten uitgevoerd:

  • Ontwikkelen ICT-beleid en schrijven strategische ICT-notitie voor woningcorporatie Wold & Waard
  • Implementatie van nieuwe huisstijl en vormgeving in alle ICT-onderdelen en Facilitaire zaken t.b.v. fusie-corporatie Lefier (Wooncom, In en Volksbelang)
  • Projectleiding en advisering aan organisaties over ZOD-IX (Drents Internet knooppunt) i.o.v. Stichting ZOD-IX
  • Onderzoek naar klanttevredenheid en klantwensen t.b.v. software-leverancier
  • Advisering ICT-infrastructuur en -architectuur t.b.v. startende onderneming
  • Projectleiding ontwikkeling en invoering webapplicatie 'Helpdesk en vraagbaak' t.b.v. Reclassering Nederland
  • Onderzoek en advisering over implementatie en beheer van CRM-software t.b.v. Reclassering Nederland
  • Projectmanagement en -leiding voor Onderzoek naar gewenste ondersteuning opleidingenplanning, t.b.v. Reclassering Nederland
  • Avisering en projectleiding voor Onderzoek naar planningstool voor Gedragsinterventies t.b.v. Reclassering Nederland

In de afgelopen jaren hebben wij met name binnen de woningscorporatiesector verschillende activiteiten ondernomen en projecten uitgevoerd.
Ervaringen zijn er o.a. op de navolgende terreinen:

P&O en management

  • Opstellen functiebeschrijvingen, resultaatprofielen en CATS-waarderingen
  • Opzetten en uitvoeren POP-methodiek
  • Invoering zelfsturende teams
  • Werving en selectie van personeel
  • Werk- en functiegerelateerde coaching
  • Opleiding en training (individuele en collectieve programma’s opstellen)
  • Cultuurontwikkeling, teamontwikkeling en intervisie
  • Begeleiding stages, afstudeerders, trainee
  • Herinrichting afdelingen en herschikking taken en verantwoordelijkheden

Organisatieontwikkeling

  • Diverse organisatieveranderingen en fusietrajecten
  • Invoering kwaliteitsinstrumenten zoals Balanced Score Card en PDCA-cyclus
  • Projectmanagement diverse werkgroepen
  • Stuurgroepen voor implementaties en veranderingen
  • Kostenbewaking en -verlaging
  • Benchmarking
  • Procesveranderingen en implementaties

ICT en facilitair

  • ICT-beleidsplan opstellen en implementeren
  • Kwaliteitsverbeteringen, zoals (interne) SLA, ITIL-implementatie
  • Facilitaire dienstverlening en Shared Service Centre-modellen
  • Projectmanagement integratie systemen (bijv. na fusie)
  • Projectmanagement pakketselectie en overgangen primaire systemen
  • Innovatie, onderzoek domotica en nieuwe media
  • Onderzoek naar beveiliging en security

Meer weten over de verschillende activiteiten en ervaringen?
Neem contact met ons op. We vertellen er graag meer over.

Herlaad de Home-pagina van Improving-IT (ook handig als de site niet goed wordt getoond, bijv. omdat je via een zoekmachine bij ons terecht gekomen bent.